|
A Rádió 88 a szegedi 1. Tesco FittAréna támogatója
Magyarország legrégebbi kereskedelmi rádiója, a 22 éves Rádió 88 is támogatja az első Tesco FittArénát Szegeden. A rádió életében mindig kiemelt szerepet kapott a sport a zene mellett, ezért is mondhat még néhány leget magáénak.
Legutóbb 2011 szeptemberében a GFK Hungária - Ipsos kutatásban élenjáró két vállalkozás mérte fel a magyarországi rádióhallgatási szokásokat. A felmérés a megyeszékhelyekre és a fővárosra terjedt ki.
Az eddigi felméréseket tekintve a Rádió 88 mindig megőrizte stabil 40%-os hallgatói táborát és a piacvezető szerepét.
Amikor a két nagy országos rádió a Danubius és a Sláger rádió elhallgatott, nagy összefogás volt tapasztalható hazánkban az adók megmentésért, és a szakemberek már akkor előre vetítették, valószínűsíthetően sokan felhagynak a rádióhallgatással, ami a felméréseken is megmutatkozik majd.
Szegeden két rádióállomás volt, amelyet a városlakók hallgattak az utóbbi időben. Ha a hallgatottsági szokások tekintetében összehasonlítjuk a 2011. szeptemberi mérést a 2011. májusi eredményekkel, akkor a 2011 nyarán megszűnt Rádió Plusz 12%-os közönségét megtaláljuk a mérési adatokban.
A MR1 (Kossuth rádió) 8%-os közönséggel bír Szegeden, és ez 1%-os növekedés. Az MR2 (Petőfi rádió) 2 %-os csökkenéssel zárta a szeptemberi mérést a májusi eredményéhez képest. A Class Fm 13 %-os eredményt ért el, ami 3%-kal több mint májusban. A Neo FM 2%-os emelkedést tudhat magáénak, amely így 16 %-ot jelent a felmérésben. A Rádió 88-at májusban a szegedi rádióhallgatók 40%-a, szeptemberben 43 %-a hallgatta. A két országos rádió együttesen sem tudott annyi hallgatót gyűjteni, mint az idén 22 éves Rádió 88.
A rádiók interneten történő hallgatását is mérik. A radiostat.hu folyamatosan frissített adatokat közöl a hallgatottságról, amely adatokban látszik, hogy itt is mindig szerepel a leghallgatottabb 5 rádió közt a Rádió 88, sőt a helyi rádiók közül az első, és csak az országos rádiók előzik meg. A Facebook oldalán a Rádió 88 közel 30.000 fős táborral rendelkezik, akik igen aktívan vesznek részt az oldal üzenőfalának tartalommal történő feltöltésében.
A helyiradiok.hu internetes oldalon megtalálható valamennyi megyeszékhelyi és a fővárosi felmérés eredménye. A részletes eredmények megtekintése után kijelenthető, hogy a vételkörzetek szerint a legnagyobb elérést Magyarországon a Rádió 88 produkálja. A bronzérmes 38%-os közönségaránnyal a kecskeméti Gong Rádió, a második helyezett a Rádió Szombathely 40%-os aránnyal, a képzeletbeli aranyérem pedig a 43%-os szegedi Rádió 88 csapatáé.
A Rádió 88 megtalálható a vételkörzetében az FM 95,4-en, a neten a www.radio88.hu oldalon, a Facebookon pedig itt: www.facebook.com/radio88szeged.