A margitszigeti futópálya kérdőív eredményei

A Főváros korábban döntött a Margitsziget fejlesztési koncepciójáról, amelynek része a szigeti futókör felújítása, ami hamarosan kezdetét veszi. A Városépítési Főosztály az elmúlt egy hétben kérdőív segítségével ötleteket (kapcsolódó szolgáltatások, kisebb beruházások) gyűjtött, melyek a futókör népszerűségét, szerethetőségét növelik. Közel 1500 kérdőív feldolgozása és a javaslatoknak a tervezőkkel való egyeztetése után és a következő kis összefoglaló született.

A kérdőív kitöltői rendszeresen járnak ki a szigetre, elsősorban sportolás, azon belül is futás céljából látogatják. A futás mellett sokan támogatnak további sportfejlesztéseket - mint pl. kosár-, röplabdapálya - és kerékpáros közlekedést támogató intézkedéseket. A labdapályák fejlesztése kiemelt cél, jelenleg pályázati forrásokat keresnek hozzájuk; a kerékpáros fejlesztések (forgalomkorlátozás, kerékpáros sáv stb.) egyeztetés alatt vannak, illetve tavasszal kikerül egy bubi állomás a Hajós Alfréd uszoda buszmegállójához.

A futópálya felújítását illetően a leggyakoribb észrevételek megegyeznek a tervezett szándékokkal, vagyis pályaszélesítés, betonalapozás, a teljes kör kivilágítása, térfigyelő kamerák elhelyezése és a MAC épületén belüli funkciók (öltözők, mellékhelységek, zuhanyzók, csomagmegőrzők) felújítása és elérhetővé tétele.

forrás: http:sanelijohillsrunningclub.blogspot.hu/2013/07/running-on-boards.html

A futók fontosnak tartják még a MAC melletti óra működését, mely megmarad, több biciklitároló elhelyezését, illetve a futókör funkciójának védelmét, hiszen sokszor előfordul, hogy bringóhintóval, babakocsival, kutyával közlekednek a futópályán. A gyalogosok és futók közötti konfliktus jól érzékelhető volt a kérdőívekből, ezért bizonyos részeken gyalogos járdákkal és kommunikációs eszközökkel (táblák, felfestések stb.) fogják enyhíteni a viszonyt (utóbbira remek javaslatok érkeztek, pl. az olaszországi sífutópályákon külön jelzés mutatja a halszálkás és párhuzamos haladást és a gyalogos nyomvonalakat, így megelőzve a konfliktust.).

A kilométert jelző felfestések különösen nagy szerepet kaptak, olyan javaslatok is érkeztek, melyek a három fő indulási ponttól (Árpád híd, Margitsziget pest-budai oldal) számolnák a megtett km-t különböző színű felfestésekkel. Az Árpád híd alatti autós-gyalogos keresztezési ponton a futópálya piros felfestése és táblák hívják fel a figyelmet a lassításra az autósok számára. A szabadtéri edzőpark (street-workout) szintén fontos szempont volt, ezt a labdapályákkal együtt pályázati forrásokból tervezzük kiépíteni. További igények merültek fel közösségi terek kiépítésére is a futópálya mentén, úgy mint standok, pihenőterek, ital automaták, az egészséges életmód jegyében működő büfék, melyeket az üzemeltetés és a további fejlesztések során fognak vizsgálni és tervezni.

forrás: http:es.wikipedia.org/wiki/Street_Workout?uselang=hu

A teljes Margitsziget fejlesztését illetően is számos ötlet érkezett; népszerű téma a tisztaság és a közbiztonság, úgy mint szemetesek, (mobil) WC-k elhelyezése, az ivó kutak számának bővítése és a főút állapotának javítása, ugyancsak gyakori észrevétel a kihasználatlanul álló épületek problémája, ezeket a most induló Margitsziget fejlesztésével kapcsolatos munkacsoporti megbeszéléseken fogjuk felvetni és beépíteni.

A kérdőívekből egyértelműen kiderül, hogy a lakosság szereti és büszke a Margitsziget jelenlegi funkcióira, természeti értékeire és támogatja a sportjellegű fejlesztéseket.

Forrás: Városépítészeti főosztály blog



fb share